איך לבחור רופא שיניים מומחה להשתלת שיניים?

כמו כל בחירה של בעל מקצוע מומחה, גם בחירה של רופא שיניים מומחה להשתלות שיניים צריכה להיות מבוססת על מקצועית, ידע, ניסיון וותק, אך בשינוי ממקצועות שונים, כאשר אנו בוחרים רופא שיניים חשוב לברר בנוסף מהי הטכנולוגיה שבה משתמש רופא השיניים, האם הוא מצויד בציוד החדיש והעדכני ביותר בתחום והאם הוא מציע לנו את האפשרות הטובה והמתאימה לנו ביותר כדי ליהנות מפה מתפקד וממראה אסתטי זוהר ומרשים.

עשרה טיפים שיעזרו לכם לבחור את הרופא הטוב ביותר!

בניגוד לתחומים אחרים בעולם רפואת השיניים, נכון להיום משרד הבריאות אינו מחייב את הרופאים העוסקים בהשתלות שיניים בהכשרה ייעודית, ולכן כל רופא שיניים רשאי לבצע השתלות שיניים. אבל, כדי למרב את סיכויי ההצלחה של טיפולי ההשתלה רצוי לבחור ברופא שיניים אשר מגיע מתחום הפריודונטיה, מתחום שיקום הפה או מתחום כירורגיית הפה והלסת. חשוב לבחור רופא שצבר ניסיון ומיומנות בתחום, ושהשתלות השיניים הן העיסוק העיקרי שלו.

בקשו המלצות וחוות דעת. המלצות הן כלי עוצמתי כדי לקבל מידע על המקצועיות של רופא שיניים. אם יש לכם מכרים או חברים שעברו השתלת שיניים מוצלחת, אל תהססו לבקש מהם את הפרטים של הרופא. גם ברחבי הרשת, בקבוצות פייסבוק, בפורומים ייעודים ובאתרים רבים תוכלו לדלות מידע על אודות רופאי השיניים המומלצים בתחום השתלת השיניים. לא אחת תוכלו לנהל שיחה אינטרנטית עם אחד הממליצים, לשאול שאלות ולקבל על הרופא חוות דעת אובייקטיבית.

הניסיון של כל בעל מקצוע הוא תמיד גורם חשוב, אך בתחום השתלות השיניים הוא פקטור חשוב להצלחה. כל סטייה קטנה של מספר מילימטרים לכאן או לכאן בהטמעת השתל עלולה להביא לכישלון ההשתלה ורק ניסיון רב שנים יסייע לרופא לדייק ולבצע את הטיפול במיומנות רבה, הרבה יותר מאשר רופא מתחיל.

חשוב לבדוק באילו טכניקות רפואיות משתמש הרופא בעת ביצוע ההשתלה. יש שיטות שונות ומגוונות של השתלת שיניים ולא כל שיטת השתלה מתאימה לכל מטופל. רופא שיניים מקצועי, מיומן ומוחה בתחום ידע להתאים לכל מטופל את שיטת ההשתלה המתאימה לו.

ערכו סקר שווקים והשוו מחירים, אך על בסיס נתונים שווים. בדקו מהו המחיר הממוצע של השתלת שן בודדת וכמה תידרשו לשלם אם תצטרכו להשתיל מספר גדול יותר של שתלים דנטליים, מהי האיכות והאמינות של השתל ומהו סוג הכתר שאותו ירכיב רופא השיניים על המבנה ועוד.

שימו לב שמחירי נעים בטווח מאוד מסוים ומוגדר שנקבע בעיקר על ידי שירותי רפואת השיניים של קופות החולים ומרפאות גדולות וממותגות המעניקות שירותים בתחום. את המחירים שיבקשו מכם רופאי השיניים השונים, כדאי להשוות למחירים שדורשים קופות החולים והארגונים הגדולים.

שימו לב, אומנם השתלת שיניים זהו טיפול רפואי יקר, אך מומלץ שלא לחסוך בו ולבחור את הרופא הטוב ביותר גם במחיר גבוה קצת יותר. קחו בחשבון שלעתים מחיר נמוך עלול לאותת על רופא שיניים חדש וחסר ניסיון.

בררו מהי מידת הזמינות של הרופא, כמה זמן תידרשו להמתין עד לתחילת הטיפול והאם הרופא זמין גם לאחר שעות העבודה ואפשר לפנות אליו במצבי חירום.

העיפו מבט על המרפאה ובדקו האם היא אסתטית ונקייה. האם הסינר שהרופא מלביש לכם הוא נקי, האם "בגדי העבודה" שהרופא ועוזריו לובשים נקיים, האם הכוס, המזרקים והמגשים החד פעמיים עוברים חיטוי בין לקוח ללקוח, האם הרופא משתמש בכוסות ובסינרים רב פעמיים או שבמטרה לשמור על היגיינה מרבית הוא עבר לשימוש באביזרים חד פעמיים על אף העלויות הכרוכות בשימוש בכלים חד פעמיים, האם השירותים נקיים, האם חדר ההמתנה נקי ומאיר פנים ועוד.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.