השתלת שיניים – טיפים ועצות טובות

השתלת שינים זהו אחד הטיפולים הנפוצים בעולם רפואת השיניים. זהו תחום אשר צומח ומתפתח במהירות ויש בו טכניקות ושיטות שונות של השתלה, אך כולן מבוססות על עיקרון אחד, והוא הטמעה של שתלים דנטליים בתוך עצם הלסת, שתלים אשר מחליפים בהצלחה את שורשי השן שאבדה. לאחר שהשתל נקלט בתוך עצם הלסת, בונים עליו מבנה ועל המבנה מרכיבים כתר והשן החדשה נראית ומתפקדת כמו השן הטבעית שאבדה.

איך כדאי להתכונן להשתלה?

השתלת שיניים זהו טיפול פולשני שבו מחדיר הרופא את השתלים אל רקמת החניכיים. זהו טיפול מורכב החשוף לסיבוכים ולסיכונים ולכן חשוב לבחור רופא שיניים מנוסה ומקצועי.

כדאי לדעת: משרד הבריאות אינו מחייב את רופאי השיניים העסקים בהשתלות לעבור התמחות מיוחדת וכל רופא שניים שסיים בהצלחה את הלימודים יכול לעסוק בהשתלת שיניים. אומנם, אין התמחות מיוחדת בהשתלת שיניים, כמו בתחומים אחרים, אך יש רופאים העוסקים רק בתחום השתלות השיניים שצברו ניסיון וידע רב. אם אתם זקוקים להשתלת שיניים חפשו רופא אשר מתמחה בתחום הזה.

לפני שאתם מתחילים בטיפול חשוב לספר לרופא השיניים את ההיסטוריה הרפואית שלכם. אם אתם סובלים ממחלות כרוניות, פרטו אותן בפני הרופא וציינו אילו תרופות אתם נוטלים באופן קבוע. לעתים הרופא ידלל את המינון של תרופות מסוימות, לפעמים הוא יבקש מכם להפסיק ליטול אותן במהלך מספר שבועות לפני הטיפול ולעתים הוא יבקש מכם ליטול תרופות מסוימות לקראת ההשתלה.

איך למנוע כאבים לאחר השתלת שיניים?

כמו כל ניתוח, גם השתלת שיניים מלווה בכאבים. במהלך הטיפול לא תסבלו מכאבים מאחר והטיפול מבוצע בהרדמה, אך כאשר המקום מתעורר אתם עלולים לסבול מכאבים בעשרים וארבע עד ארבעים ושמונה השעות הראשונות.

בקשו מהרופא מרשם למשככי כאבים וקחו משככי כאבים, אל תנסו להמעיט במינון. רופא שיניים מקצועי ידע להתאים את המינון המתאים של התרופות משככות הכאבים, ובימים הראשונים לאחר ההשתלה, הקפידו על נטילת התרופות.

ביום הראשון לאחר ההשתלה, אל תצחצחו שיניים ואל תגעו באזור ההשתלה. למחרת אתם יכולים לצחצח שיניים, אך להקפיד שמברשת השיניים לא תיגע באזור שבו הוחדרו השתלים. לשגרה רגילה של צחצוח שיניים תוכלו לחזור רק אחרי הוצאת התפרים.

מומלץ להימנע משתייה חמה בימים הראשונים לאחר הטיפול. בשעות הראשונות מומלץ להימנע גם מאכילה ורק לאחר מספר שעות תוכלו לאכול מאכלים רכים עם עדיפות למאכלים קרים כמו למשל מעדני חלב או גלידה.

בשבוע הראשון לאחר ההשתלה יש להימנע מפעילות ספורטיבית או מכל פעילות אשר מעלה את לחץ הדם ואת הדופק.

איך לשמור על השיניים החדשות?

השן החדשה הנמצאת בפה דומה לשן הטבעית וגם הטיפול בה דומה לטיפול בשיניים הטבעיות.

חשוב להקפיד על שמירה והקפדה של היגיינת הפה, לצחצח את השיניים לפחות פעמיים ביום ולסלק את שאריות המזון מהרווחים שבין השיניים בעזרת חוט דנטלי. אחת לתקופה, חשוב להגיע אל השיננית כדי לעבור ניקוי שיניים יסודי.

הקפידו על ביקורים סדירים אצל רופא השיניים לאחר ההשתלה. בביקורים הסדירים רופא השיניים יעקוב אחרי ההיטמעות של השתל בעצם הלסת, אחרי היציבות שלו ויוודא כי בסביבת השתל אין זיהומים ולא נוצרות דלקות.

מתי צריך לפנות לרופא?

אם לאחר הטפול מופיעים כאבים חזקים שאינם נרגעים לאחר נטילת משככי כאבים או אם חום הגוף עולה, יש לפנות מיד לרופא.

אומנם הכאבים לאחר השתלת השיניים הם חלק תהליך ההחלמה, אך יש כאבים המעידים על בעיה. במקרים נדירים עלולה להתפתח דלקת חניכיים במקומות שבהם הוטמעו השתלים וחשוב לשים לב סימנים המאותתים על התפתחות הדלקת כמו נפיחות באזור ההשתלה, הפרשת מוגלה או דימום שאינו פוסק ותחושה של חום בפנים באזור שבו הושתל השתל הדנטלי. אם אתם סובלים מאחת מהתופעות האלו, יש לגשת במהירות אל רופא השיניים.

 

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.